IBU BAPA!!! AWASI ANAK-ANAK NYA AKTIVITI DI KEM MOTIVASI.. ADENGAN SEKS DIPERKENALKAN SEMASA DIDALAM KEM!!!

 

Ibu bapa yang berbudi bahasa ini menulis: “Hari ini, saya mengecewakan apabila pelajar NUS menaiki bas untuk duduk bersebelahan dengan saya, berasa sangat tidak selesa dan bangun tempat duduk.
Begitu banyak hujah terhadap sikap tidak sengaja apabila orang ramai sendiri menghina kami. Bukankah itu membuli juga? Mungkin ibu bapa ini perlu dibuat melalui tahap soal siasat dan pengawasan yang sama seperti kem senior yang “membuli” mereka yang baru?
Di Singapura, perbuatan diskriminasi terhadap mana-mana kumpulan tertentu adalah kesalahan jenayah. Mungkin saya perlu membuat laporan polis.

Saya pernah berfikir bahawa pelajar NUS adalah pemimpin yang bijak dan berdisiplin pada esok. TIDAK SELESAI dengan cara mereka memilih untuk melakukan aktiviti kem yang merendahkan dan tidak masuk akal. Semua institusi pengajian tinggi yang lain perlu menjejaki nota dan menghentikan aktiviti kem yang serupa.

Hanya kerana NUS menjalankan kem tersebut tidak bermakna ia adalah “model” untuk diikuti. Hari ini, saya berasa kecewa apabila pelajar NUS menaiki bas untuk duduk bersebelahan dengan saya. Merasa sangat tidak selesa dan bangun kerusi. Ini adalah isu penghormatan diri.

Menyedari bahawa saya telah kehilangan rasa hormat terhadap orang-orang seperti itu yang memperlihatkan bahawa mereka membenarkan orang lain melakukan apa sahaja yang mereka inginkan atas nama “kamp orientasi orang baru”. Kebenaran menyengat tetapi ia adalah apa yang ia. Masih ada masa untuk tidak mengulangi tingkah laku yang sama melainkan pemimpin-pemimpin kamp masih mahu mempertahankan kelakuan yang tidak dapat dikalahkan.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *